Öğrencilerimizle Bilişim Teknolojileri Sınıfımızda Labirent oyunu yaparken kullanılacak görseller ve izlenecek adımlar
Scratch programı ile öğrencilerimiz kendi oyunlarını ve uygulamalarını yapıyor. Labirent oyunumuzu yaparken gerekecek dosyalar aşağıda bulunmaktadır. Uygulamayı evde de yapabilirsiniz.
Gerekli dosyalar:
Labirent görseli: yeni_labirent
Pacman görselleri: Pacman 1 Pacman 2
Hayalet Görselleri: Sarı Hayalet Mavi Hayalet Kırmızı Hayalet
Uygulanacak Adımlar:
1. Arkaplan olarak labirent resmini sahneye ekleyip gerekiyorsa büyütmek yada küçültmek
2. Hareket edecek pacman kuklasını sahneye ekleme. Kedi karakterini silme işlemi
3. Pacmanı iyice küçülterek kırmızı okun önüne getirmeliyiz
4. Yön tuşlarına basınca gidecek şekilde kodlama kısmı ( 90 derece dön - 10 adım git )
5. Duvarlara çarparsa başladığı yere 1 saniyede gelsin
6. Yeşil oka gelirse Tebrikler yazsın
7. Kazanılan ve Kaybedilen oyun sayılarını yukarıda değişkenlerde tutsun
8. Kontrol kısmında döngüleri ve renklere çarpıp çarpmaması kontrolünü yapıyoruz
Bittiğinde eğlencli bir oyununuz olacaktır.