T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / ANTAKYA - Odabaşı 75.Yıl Ortaokulu

Scratch Labirent Oyunu Yapımı

Öğrencilerimizle Bilişim Teknolojileri Sınıfımızda Labirent oyunu yaparken kullanılacak görseller ve izlenecek adımlar

Scratch programı ile öğrencilerimiz kendi oyunlarını ve uygulamalarını yapıyor. Labirent oyunumuzu yaparken gerekecek dosyalar aşağıda bulunmaktadır. Uygulamayı evde de yapabilirsiniz. 


Gerekli dosyalar:

Labirent görseli: yeni_labirent

Pacman görselleri: Pacman 1   Pacman 2

Hayalet Görselleri: Sarı Hayalet  Mavi Hayalet  Kırmızı Hayalet


Uygulanacak Adımlar:

1. Arkaplan olarak labirent resmini sahneye ekleyip gerekiyorsa büyütmek yada küçültmek

2. Hareket edecek pacman kuklasını sahneye ekleme. Kedi karakterini silme işlemi

3. Pacmanı iyice küçülterek kırmızı okun önüne getirmeliyiz

4. Yön tuşlarına basınca gidecek şekilde kodlama kısmı ( 90 derece dön - 10 adım git )

5. Duvarlara çarparsa başladığı yere 1 saniyede gelsin

6. Yeşil oka gelirse Tebrikler yazsın

7. Kazanılan ve Kaybedilen oyun sayılarını yukarıda değişkenlerde tutsun

8. Kontrol kısmında döngüleri ve renklere çarpıp çarpmaması kontrolünü yapıyoruz

 

Bittiğinde eğlencli bir oyununuz olacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.03.2025 - Güncelleme: 10.03.2025 10:35 - Görüntülenme: 144
  Beğen | 0  kişi beğendi